Так виглядає, що завдяки рідній владі відтепер українці заходитимуть у цикл зимових свят не від дня Святого Миколая, а від щойно впровадженого Дня Свободи, тобто річниці Великої Листопадової Помаранчевої революції. І – до Водохреща! Але це буде наступними роками, бо цього року є справи, важливіші за затяжне святкування – треба робити вибори. Дієслово "робити" тут ужито невипадково, бо воно найточніше відображає суть нинішньої парламентської кампанії, яка розпочинається офіційно 26 листопада. Вже зрозуміло, що головним чинником буде не програма, не політична орієнтація і навіть не ідеологія, а – політтехнологія, яку ще називають PR-технологією, у минулому – іміджмейкерство. Цими справами займаються переважно малопомітні дядьки і тітоньки, завдання яких зробити так, аби умовна партія НКВД (припустимо, якесь Народно-компрадорське визвольне двіженіє), а особливо її лідер пан-товариш К. Г. Б. (розшифровувати не будемо во ізбєжаніє) просто сподобалися виборцям. Більше нічого не треба. Ти можеш бути крайній лівий, просто лівий, болотяно ніякий, правий і ще правіший – усе це пожива для політологів, себто політичних аналітиків, а народові треба просто сподобатися. Після минулорічного провалу російських PR-технологів на чолі з Глєбом Павловським, що робили вибори Вікторові Януковичу, тепер найвище котируються американські умільці.
До речі, цілком безкоштовно можу дати схему порівняно безболісного створення єдиного списку БЮТ і НСНУ. Зрозуміло, що основна колізія розгортається щодо першого місця, яке передбачає обгрунтовані претензії на прем’єрство. Якщо першим номером піде В. Ющенко – насмішить і здивує увесь світ, бо зрозуміло, що ні прем’єр-міністром, ні нардепом він не буде. "Так зачєм же?" – як казав Свірід Пєтровіч Галахвастов. Проти першого номера Юлії Тимошенко виступить актив НСНУ. Отож, на перше місце треба взяти нейтральну, але страшенно популярну кандидатуру, що не претендуватиме на прем’єрство, наприклад, Віталія Кличка.
Глибокі фахівці з PR-технології порівнюють її з практикою шаманів. Бо що роблять шамани? Незрозумілими звичайним людям техніками (виходи в інші виміри, пришвидшення чи сповільнення часу, розширення меж свого внутрішнього простору) вони досягають надзвичайних здібностей і можуть впливати на перебіг земних справ так, що ті самі звичайні люди нічого не помічають. Стається щось незбагненне – і все.
Приблизно так працюють і PR-технологи. Враховуючи, що все суще пронизане єдиною всесвітньою інформаційною мережею (мова не про Інтернет, а про надтонкі частинки), вони досягають вміння перенаправляти інформаційні потоки, створювати нові інформаційні середовища, переформатовувати інформаційні простори…
А ви кажете, що самі обрали нову зубну пасту "Кланц-кланц"…